۱۳۸۸ فروردین ۳, دوشنبه

عمو چاوز برای تعطیلات به ایران می آید



موضوع انشاء : ایران و ونزوئلا

در دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که بزرگ و کوچک هستند. بعضی کشورها با هم دوست هستند و بعضی ها همدیگر را دوست ندارند. ایران و ونزولا با هم دوست هستند. ونزولا مثل ایران کشور بزرگی نیست ولی حیات خلوت یک کشور بزرگ است. بابام میگوید بعضی وقتها حیات خلوتها از کشورها مهمتر هستند. چون یکبار او از حیات خلوت سیم آنتن ماهوارۀ همسایه را قطع کرد.
ونزولا با ایران شباهتهای زیادی دارد. ما هر دو نفت میفروشیم و جزوه سازمان اُفک هستیم بابام میگوید ما میتوانیم با نفت کشورهایی که دوست نداریم را اذیت کنیم و شیر تنگۀ خلیج همیشگی فارس را به آنها ندهیم. ونزولا کشور خوب و مهربانی است . ما برای آنها خانه درست میکنیم و آنها موقع بستن شیر تنگۀ خلیج همیشگی فارس به ما کمک میکنند.
بابام میگفت که تا چند روز دیگه قرار است "عمو چاوز پرسپولیسی" برای تعطیلات عید به ایران بیاید و به "عمو محمود" سر بزند. عمو چاوز رهبر کشور ونزولا است. من رهبرهای کشورهای دنیا رو خیلی دوست دارم. او همیشه به ایران می­آید و به ما سر میزند. دفعه قبلی که عمو چاوز به ایران آمده بود از ایران خیلی خوشش آمد و یک چفیه یادگاری­­ برای همسرش (بابا اسمش چی بود؟) ... آهان برای همسرش " نامی کمپل" برد. بابام میگوید او یک هنرمند است و هنرمندها باید لباسهای قشنگ و مد روز بپوشند ولی بابام عکسش رو به من نشان نداد و گفت لباسش اصلاح الگوی مصرف شده است و بالای 18 سال است. حتماً عمو چاوز از چفیه برای او لباس خیلی خوبی درست میکند که دچار اصلاح الگوی مصرف نشود.
امیدوارم اینبار هم به عمو چاوز خوش بگذرد و همیشه دوست ما باشد و مثل دفعه قبل که از او هواپیمای مسافربری خواستیم و نداد ما را اذیت نکند.
این بود انشای من درباره ونزولا.

Developed by Free CSS Templates Pimped for blogger by Blogger Templatesand by Blogger-fa.com